Min sommerferielæsning

Billede 13-08-14 13.15.59I maj lavede jeg dette indlæg om min sommerferielæsning. Nu er det vist på tide at samle op, og se om det lykkes mig at nå gennem listen. Den bestod af 10 titler – alle nøje udvalgt så min bogoplevelse ville sprede sig over genre og følelser. Ud af de 10 titler, læste jeg 3 og begyndte på nr. 4. Ikke en særlig flaterende statistik, men dette skyldes, at jeg henover sommeren skiftede mening, og istedet læste 4 bøger, der ikke stod på listen. Så samlet set nåede jeg knap 8 bøger ud af 10, hvilket jeg er fint tilfreds med. 🙂

Fra min oprindelige liste:

Læserne i Broken Wheel anbefaler, af Katarina Bivald. – Jeg er meget begejstret over denne søde fortælling, og jeg har bestemt mig for at læse den igen i den nærmeste fremtid. Den omfavnede mig med dens bløde handling og skabte både ro og røre. Jeg har anmeldt bogen her

Undressing Mr. Darcy af Karen Doornebos. – Ligesom “Læserne i Broken Wheel anbefaler”, var denne historie en kær og sød fortælling, hvis kærlighed og handling lå mig tæt op af perfektion i øjeblikket. Passede perfekt til de pauser eksamen tillod, og den fik nulstillet min krop, så den var kampklar til teori og svære tekster. Jeg har anmeldt bogen her

Becoming Jane Austen af Jon Spence.- Dette er min halve bog. Jeg begyndte den i sommerhuset under solens varme favntag, men den biografiske vinkel lå så langt fra det min indre læsehest cravede, og istedet hoppede jeg videre. Den skal dog nok blive læst, da den faktuelle del er utrolig spændende og berigende. Der er et rigtigt tidspunkt til alle bøger. 

The girl who circumnavigated fairyland in a ship of her own making af Catherynne M. Valente. – Jeg er vild med eventyr og dette eventyr er fyldt med finurlige sætninger, skønne væsner og en historie der fortæller om en lille piges kamp om det at være noget værd, og det at kunne noget på egen hånd. Jeg har heldigvis de 2 forsættelser stående på hylden og glæder mig til at tilbringe efteråret i  selvskab med September og hendes venner. Anmeldelsen kan læses her.

De andre:

Orange is the new Black af Piper Kerman – En fortælling om Pipers eget ophold i et kvindefængsel. Om oplevelserne, optur og nedturer. Min første oplevelse af at læse på ipad. Læs anmeldelsen her.

Sort Boks af Jennifer Egan – En spionthriller i twitterformat. En sjov og anderledes måde at skrive en historie. Anmeldelsen kommer snart.

The thirteenth tale af Diane Setterfield – Min yndlingsbog af alle bøger jeg har læst i år. Jeg har givet andre høje karakter, men denne mørke historie spænder skalaen og skal have sin egen piedestal. Anmeldelsen kan læses her

Folk og røver i Kardemommeby – I løbet af sommeren lavede en håndfuld bloggere et “børnebogs læsnings projekt”, hvilket inspirerede mig til at gå på jagt i Alexanders samling af bøger. Det var et skønt gensyn og med garanti ikke sidste gang at jeg “gen”oplever barndommens eventyrlige historier. 

Alt i alt en dejlig sommer fyldt med historier og magi. Efterårets læseprojekter er allerede linet op, dog desværre en smule nedprioriteret pga. store mængder studielæsning. Jeg starter blandt andet på “To Kill a Mockingbird” af Harper Lee, i forbindelse med min nye læseklub, samt “The perks of being af Wallflower”, står også og venter. Men det skal nok blive et belæst efterår alligevel, da mit ene fag kræver store mængder læsning i ungdomsromanernes univers. En spændende udfordring.  Nu venter jeg bare på flere regnfulde eftermiddage og kølige aftener, så der er en undskyldning for at krybe under tæppet og tænde op i brændeovnen. 🙂

IMG_4936

2 thoughts on “Min sommerferielæsning

  1. Åh, sikke mange GODE(!) bøger, du har fået læst. Jeg elskede virkelig også ‘The Thirteenth Tale’ urimeligt højt. Sådan en god bog!

    • Ja det har været sådan en skøn bogferie. ❤️
      Den står på 1 pladsen over mine yndlingsbøger i år! Vil have fat i hendes anden bog “Bellman & Black”!

Skriv et svar

