Jeg er ikke den perfekte mor

….og det tør jeg godt indrømme. Der er tider, hvor jeg har svært ved at være i mig selv. F.eks. når Alexander igen kaster alt sin mad på gulvet og skriger højlydt, mens han kaster sig bagover i den famøse flitsbue, fordi han ikke får lov at stikke hele klør fem ned i skålen med dressing. Eller når han nikker mig en skalle, fordi han ikke vil ned og have en ren ble. Eller når han, som igår, selv kravler op i sofaen og tager fat i ledningen til min &tradition lampe, der står i vindueskarmen, hvilket resulterer i at skærmen falder ned på radiatoreren og går i stykker.

20140627-085336-32016748.jpg

 

Jeg ved udemærket godt, at han ikke gør nogle af disse ting som en bevidst heads mod mig – han gør det enten fordi han synes det er sjovt, eller fordi det er den måde kan kan finde ud af at reagerer, når han ikke kan forklare, hvad han vil. Og selvom jeg sidder og gentager det for mig selv, så er det stadig svært ikke at reagere og forblive i ro.

Heldigvis har jeg også overskud – især når det er Hans, der sidder og kæmper med Alexander. Så får jeg lige fyret en mega provokerende kommentar afsted.“Husk nu skat, han kan ikke gøre for det.” Den fik jeg selvfølgelig smidt lige tilbage i hovedet i går, da Alexander ødelage lampen. Det kan jeg så gå og små bande over, men han har jo lov til at give igen! 🙂

Men det faktum, at jeg giver mig selv lov til ikke at være den perfekte mor, det gør det hele SÅ meget lettere. Det er nemmere at være mig, når jeg ikke stiller umenneskelige forventinger. Plus det er heldigvis meget korte øjeblikke at jeg er frustreret, for det er svært ikke at tilgive sådan en lille fantastisk skabning! 🙂

IMG_4309

 

2 thoughts on “Jeg er ikke den perfekte mor

  1. Hørt – især det ang. maden!!! Ouuhha, hvor min Jonas kan gå helt i selvsving og sprutte og spytte maden ud!!!

Skriv et svar

