Min første novelleudgivelse

Jeg går rundt med armene over hovedet og de kommer ikke ned lige foreløbig. Bare en advarsel hvis du møder mig på gaden og undre dig. 🙂  Og hvorfor sidder de deroppe? Det skal jeg fortælle dig!

Da jeg kom hjem i mandags, efter min eksamen, modtog jeg en mail med følgende start….

Skærmbillede 2014-06-25 kl. 14.26.46

 

Er det ikke vildt? Jeg skal udgives!! Jeg er en af de 10, som er blevet udvalgt i en konkurrence på movellas, som får deres novelle udgivet. En konkurrence de har lavet i samarbejde med Red Barnet, hvor man skulle skrive en novelle om det at have alkoholmisbrug i familien. Jeg valgte at skrive om min far i en blanding af fiktion og personlige oplevelser, og på den måde fortælle en historie om det at have alkoholmisbrug i familien.

Skærmbillede 2014-06-25 kl. 14.27.54

Lige siden den 19 januar, hvor jeg postede indlægget om at springe ud af “forfatter”skabet og forfølge min drøm, har jeg arbejdet på forskellige tekster. Nogle er lagt op herinde og andre ligger pænt arkiveret på min computer.  Men denne tekst, denne novelle, valgte jeg at smide afsted til en konkurrence. Det var utrolig grænseoverskridende, at lægge en tekst op med et så personligt indhold, i en situation hvor bedømmelsen ville være sort/hvid. Ja eller nej! Med eller ej!

Og nu skal den sku udgives! Kan du forstå hvorfor mine arme ikke er til at få ned? Jeg er SÅ stolt af mig selv. Stolt over at jeg turde stole på mine evner og turde sende min tekst afsted. Det føles helt fantastisk godt!

Novellesamlingen er sat til at blive udgivet i august og skal formentlig sælges på Saxo. (Vi har ikke fået så meget info endnu). Vil man smuglæse, kan min novelle kan også ses her,

Der er ingen tvivl om at min sommerferie skal bruges på at skrive og arbejde på at blive bedre. For nu går jeg efter endnu større mål. Nu vil jeg have min helt egen udgivelse! Jeg har fundet ud af, at de mange drømme kan sagtens blive til virkelighed!

9 thoughts on “Min første novelleudgivelse

  1. Pingback: Eksamensgaven til mig selv | nenaskov

  2. Pingback: Så har I mig tilbage…. | nenaskov

  3. Pingback: Min første novelleudgivelse – Part two | nenaskov

  4. Pingback: Metro-litteraturkonkurrence 2015 | nenaskov

  5. Pingback: FØDSELSDAGSUGE – The best | nenaskov

Skriv et svar

