Bagagerumsmarked

Min søndag blev brugt på bagagerumsmarked, hvor min mor og jeg havde booket et par pladser og var draget afsted med alverdens ting og sager.  (Her er link til bookning). Jeg havde meget forskelligt med, blandt andet lidt porcelæn, samt sko, tøj og tasker. Alt sammen i super fin stand – meget af det aldrig brugt! Vi var virkelig heldige med vejret og der kom en masse mennesker forbi.

Men jeg er bare ikke en købmand, så derfor var det mest min mor der stod for salget. Ender altid med at sælge tingene for billigt og det er der ikke meget forretning i! 🙂 Jeg havde dog et par enkelte “dyrer” ting med, f.eks. en fatboy doggielounge, men som ingen ville betale særlig meget for. Også bliver jeg altså stædig og har taget den med hjem igen. Så må den sælges på dba istedet! download

Det var generelt en meget broget flok købere, der kom forbi vores stand, med meget forskellige holdninger til hvad tingene må koste. Det sjove var, at flere slet ikke prøvede at handle – hvilket er skørt, for man sætter jo automatisk prisen en smule højere, for at der netop kan handles om den. Men det er åbentbart ikke naturligt hos alle.

Regnskabet:

Standen kostede 125kr
Jeg tjente 1025kr

Så en fortjeneste på 900kr for 8 timers arbejde.

Vi brugte lidt på frokost og shoppede selv hos nogle af de andre. Så alt i alt, kom der 700kr i feriekassen.

Var det det værd? Der er ingen tvivl om at timeprisen er lav, men tanken om genbrug og at andre får noget ud af de ting, jeg ikke selv kan bruge istedet for at det bare bliver smidt ud, den kan jeg godt lide! Og hvis man nu har en masse ting, som man ikke nænner at smide ud, så er det en god mulighed for at komme af med det, og tjene lidt til ferien! Der går dog nok lidt tid, før jeg gør det igen. Der skal samles en seriøs mængde ting sammen, før det giver mening.

 

Et af vores indkøb var bøger til Alexander. En god håndfuld for 20kr. Det synes jeg var en god pris! 🙂

20140615-183135-66695505.jpg

2 thoughts on “Bagagerumsmarked

  1. Det var da en dejlig fortjeneste – og lækker boghøst 😀
    Loppemarkeder er bare så hyggeligt.

    – Anne

Skriv et svar

