Bøger til Alexander – Vores yndlings pege/føle bøger!

Photo 11-06-14 17.28.41

Jeg har altid syntes, at bøger var noget af det mest fantastiske og jeg husker tydeligt, hvordan jeg tømte skolebiblioteket og bagefter startede forfra. Jeg har f.eks. læst serien om Laura Ingalls i “Det lille hus på prærien” 3 gange. (En serie på 9 bøger). Derfor var det også helt naturligt for mig, at Alexanders ønskeseddel til navngivningsfesten var tung af bogønsker. Heldigvis var mange af vores gæster hoppet ombord i denne del af ønskesedlen, og vi fik de skønneste børnebøger, både nogle jeg havde ønsket, men også nye som jeg ikke selv har læst. (De får en præsentation i deres eget indlæg 🙂 )

Nu er det så bare sådan, at Alexander slet ikke er klar til de lange godnathistorier endnu, så i stedet må vi “nøjes” med bøgerne om Tot eller en pegebog. Og pegebøgerne er virkelig et hit! Især bøgerne fra Carlsens serie – “Min rør og føl bog om…”. Billederne er skønne og fulde af farver og der er kun en ting på hver side, hvilket gør det overskueligt. Alexander er vild med at mærke hestens manke, traktorens hjul, eller mudderets klistrende fornemmelse. Jeg har derfor købt endnu en bog til ham, om gårdens maskiner, da en af hans første rigtige ord var traktor. Her til morgen valgte han også at sige bondegård – så det går bare stærkt.

Jeg glæder mig som et lille barn, til vi skal igang med de andre bøger – men indtil da, så vil jeg blot fryde mig over, at han også kan ordet bog, og håbe på at vi kan dele mange timer sammen om bøgerne i fremtiden. 🙂

Photo 11-06-14 17.27.48 Photo 11-06-14 17.27.551504207_10151779397212413_1996689593_o

Skriv et svar

