Min nye restaurant :-)

Lego hus 1

Så blev der endelig tid til at få bygget den fine restaurant, jeg fik af Alexander i morsdagsgave. Og den er virkelig helt eminent. Jeg bliver gang på gang imponeret af de uendelig mange små fantastiske detaljer som designeren lavet. Små ting som man kun opdager, hvis man virkelig kigger efter, eller hvis man er den der bygger modellen. Skrald i skraldespanden, en pensel til maleren på loftet, blomster i espaliet, en tjener der er på farten mm. Og det er udover den finish man har valgt at bygge i taget, hvor legobrikker, man aldrig havde set kunne danne et mønster, pludselig ligner et gammelt byggeri.

Jeg har prøvet at tage billeder, for at gengive et par af de skønne syn, men billederne giver slet ikke det samme syn, som man har, når man kan sidde med bygningen og lade blikket vandre rundt på de 3 etager.

Det er den spændende rejse fra side 1 i byggemanualen til det færdige resultat, hvor man overvældes med barnagtig begejstring over de små ting, der gør lego til en leg og en stor passion. Sammen med min biograf, står den så fint på hylden og venter på resten af bygningerne i samlingen 🙂

lego 2

Skriv et svar

