Min nye bedste ven!

20140429-182555.jpgLige siden jeg læste Rikke’s blogindlæg (Paperback Castles) omkring de små flipbacks, har det sydet og boblet i mig og kriblet i mine fingre… ville SÅ gerne selv havde fat i en. Men det er åbenbart ikke lige til, da der ikke er mange, der sælger dem, og slet ikke den udgave jeg ville have. Jeg gik efter Jane Austens Pride & prejudice.

Startede selvfølgelig hos Saxo, hvor jeg næsten altid kan finde de bøger jeg søger. De havde den også, men efter min bestilling var gået igennem, fik jeg en mail fra dem om, at de ikke kunne skaffe bogen fra forlaget. ØV med stort ØV!

Jeg gik videre til Amazone, da det så plejer at være her, jeg finder de udgaver Saxo ikke har. Men desværre var den heller ikke at finde her. Overvejede kraftigt at vælge en anden bog, selvom det bare slet ikke ville være det samme.

Heldigvis opdagede jeg, gennem et andet blog indlæg, at Abebooks også var et godt sted at bestille bøger, og her fandt jeg et eksemplar fra en trejdepart (Sandpaper Books).

Nu ca. 3 uger efter, sidder jeg med det fineste lille eksemplar af en fantastisk historie, som jeg glæder mig til at læse igen og igen og igen. For det der er så smart med de små flipbacks, er at de kan være i håndtasken og altid være lige i hånden, når man venter ved lægen, på bussen eller på arbejdet i frokostpausen.

Siderne i bogen er af helt tyndt fint papir, som jeg nænsomt vender, mens historiens univers drager mig ind, og omverden forsvinder. Jeg elsker min nye bedste ven!

 

20140429-182606.jpg

20140429-182629.jpg

Skriv et svar

