10 års jubilæum!

For 10 år siden, blev jeg student fra HTX og i den anledning, mødtes jeg igår med de gamle klassekammerater. Nogle af dem havde jeg ikke set siden, så det var enormt fedt at se og høre hvor de var i dag. Da vi var nået forbi de indledende, “hvad går du så og laver?”, begyndte det sjove for alvor og de fleste sætninger blev startet med, “kan du huske da……”. Jeg elsker de gamle minder, og endnu bedre, jeg elsker at dele minderne, med de mennesker jeg har dem med. Så jeg var i mit es igår!

Men 10 års jubilærum – 10 år! Det er jo helt vidt! Og så alligvel føles det som 100 år siden, at jeg valsede omkring i en evig rus af ungdom og billige dåsebajer. Hvor den største beslutning der skulle tages, var om jeg skulle til den ene eller anden fest og hvordan jeg kom udenom at lave den næste tyskaflevering. Kigger jeg tilbage på de sidste 10 år, så er der sket SÅ mange ting. Ting som jeg på daværende tidspunkt ikke kunne have forudset. Det er en sjovt følelse at se tilbage. Det sætter tingene i perspektiv.

Men siddende på en restaurant i Århus midtby, en smule bedugget af rødvin og høj på godt selskab, kan man i et svagt øjeblik ønske sig tilbage, til dengang hvor livet var lidt nemmere. Og lysten til at se sine gamle klassekammerater meget mere, bliver til en masse “vi burde også ses oftere” og “måske vi skulle mødes et par gange om året”, hvilket man inderst inde jo godt ved ikke kommer til at ske. For selvom nostalgien har sit tag i ens krave, så er der en grund til at man ikke har haft kontakt de sidste 10 år – og det er helt ok! For det gør jo bare aftener som disse endnu mere specielle.

Dagen derpå, er det allermest begejstring over en fornøjelig aften, der fylder kroppen. Ja udover selvfølgelig de voldsomme tømmermænd, der får en til at ønske at man ikke havde drukket som en 16 årig i Sunny Beach. Så jeg har overgivet mig til sofaen, og efter et større indtag af cola og junk, er jeg ved at være tilbage. Det er i sådan øjeblikke, at jeg sukkende må erkende at jeg er blevet for gammel til teenagedruk! 🙂

Til dem af jer fra klassen der læser med – så TUSIND TAK for en fantastisk aften! Lad os ses når det passer og lad os om ikke andet, ses når vi har 15 års jubilæum! 🙂20140504-112135.jpg

 

 

2 thoughts on “10 års jubilæum!

  1. Tak for et godt indslag om en god og skøn aften, hvor vi rigtig fik snakket om de “gode gamle dage”!.
    Lad os bestemt mødes inden og i hvertfald gøre 15 års jubilæumet til et brag af en fest.
    Jeg synes det er SÅ fedt og skønt vi kan ses efter så mange år og bare have et brav af en aften og nogle af os mødes en gang imellem.
    Keep on doing that 🙂

Skriv et svar

