“fælleslæsningsprojekt”

20140429-195808.jpg

To af pigerne bag de blogs jeg følger (Rikke og Gitte), er gået sammen i et lille “fælleslæsningsprojekt.”  Det går ret simpelt ud på, at dem der er med, læser den samme bog og følger hinandens oplevelse via twitter og instagram. De kalder det et “read-along” og det bliver over bogen “Moby Dick” af Herman Melville.

“Projektet” starter imorgen, den 1 Maj, og er uden slutdato. Det er meningen, at man skal kunne nyde klassikeren i sit helt eget tempo. Undervejs opfordre de til at man tweeter citater og andre skønne ting fra bogen, evt. også frustrationer og spørgsmål. Samtidig kan man dokumentere læsningen via Instagram på hashtagget #MelvilleDK

Idag har jeg været nede på bibliotek og hente min udgave. Den slidte version i min hånd, afslører dens mange år på bagen og sikkert mange timers underholdning i flere danske hjem.  Mens jeg står med den, kan jeg mærke begejstringen snige sig ind på mig.  Jeg glæder mig til at dele min fornøjelser og forundringer med andre, der går lige så meget op i enestående historier som jeg selv.

Det er mit første møde med Melville og hans Moby Dick, så jeg glæder mig utrolig meget til at komme i gang. Det bliver en fest! 🙂

Følg med på nenafunkskov (instagram) eller @nenafunk (twitter)

 

Skriv et svar

