Nyt nyt nyt…! Anmeldelser, blogtanker og nyt udseende.

Onsdag eftermiddag valgte jeg, knap så gennemtænkt, at falde på hovedet ned af vores kældertrappe. Dette resulterede i en hjernerystelse, 2 ødelagte tænder og en masse blåmærker, og derfor har jeg, på lægens ordre, holdt mig i ro uden at se for meget tv, læse bøger eller være på facebook. En stor udfordring, der dog har resulteret i en masse “tænke tid”. Noget af denne tid, blev brugt på min blog, og tankerne kredsede omkring følgende spørgsmål:

Hvad vil jeg egentlig med min blog?

Indtil nu har jeg skrevet i øst og vest, om min hverdag, mine sparetips, mit studie, vist mine tekster osv. Om jeg bør rette den ind på en mere snæver sti, er jeg stadig i tvivl om, så derfor vil jeg det næste stykke tid, blive ved med at prøve forskellige emner af. Måske rammer jeg min niche, måske finder jeg ud af at øst og vest passer perfekt til mig.

I forlængelse af den bemærkning, vil jeg så præsentere noget nyt på min blog. Iogmed at min læsehest er blevet vækket til live igen, i takt med at mit “forfatterjeg” har fået luft under vingerne, får jeg lyst til at give mine læseoplevelser videre. Så fremover, vil jeg anmelde de bøger jeg læser, og forhåbentlig kan det inspirere til, hvad andre kunne få lyst til at læse.

Det er vigtigt at pointere, at mine anmeldelser, ihvertfald her i starten, vil være meget subjektive, da jeg ikke har meget viden indenfor litteratur. Og selvom at jeg har læst mange bøger i mit efterhånden 30 år lange liv, så er jeg ikke det jeg vil kalde verdensbelæst. Mine bøger har typisk været chick lit eller krimier, og selvfølgelig diverse “must reads”, som Harry Potter og Ringenes Herre.

Den første bog jeg vil anmelde, er Fan Girl af Rainbow Rowell. Den kommer, når hjernerystelsen er lidt mere på tilbagetog, og jeg kan sidde lidt længere tid foran skærmen. Imellemtiden kan jeg også røbe, at min næste bog, der ligger pænt og venter på sengebordet, er “Og sådan blev det” – af Maren Uthaug. En bog jeg har fået anbefalet af en studiekammerat, og som jeg glæder mig enormt til at læse, efter at jeg har opdaget Marens blog og hendes humoristiske sind. Allerede her bevæger jeg mig ud fra min normale bogcirkel, hvilket dog er mit mål fremover. At udfordre mig selv, med bøger jeg ikke har stående på hylden i forvejen og ikke nødvendigvis ville have lånt på biblioteket for et år siden. Det bliver en spændende rejse!

Udover meningen med bloggen, har jeg også leget med dens udseende, hvilket har resulteret i dette nye tema. Jeg kommer måske til at skrifte tilbage, jeg kommer måske til at finde et helt trejde.

Hæng på, det kan blive en vild tur. Så kom endelig gerne med Jeres mening, både om udseende og indhold. 🙂