De mange drømme…

Skærmbillede 2014-02-03 kl. 20.55.18

I weekenden tilbragte jeg tid med gode veninder, og et af samtaleemnerne var drømme. Vi fandt hurtigt ud af, at vi alle sammen sad med hver vores drøm, hvilket ikke er overraskende, da alle har drømme, men til gengæld var en øjenåbner (på den fede måde), at vi næsten alle sammen, er gået i gang med at forfølge vores drømme. Undervejs  var en kommentar:”Tænk hvis du havde forfulgt din drøm for mange år siden, hvor sej du så kunne være idag!” Og det får mig til at tænke….

Bliver vi nogen sinde for gamle til at forfølge vores drømme?

Absolut ikke! Selvfølgelig var man nået længere nu, hvis man var startet før, men hvem siger at drømmen overhovedet eksisterede der?

Jeg tror på, at vores drømme opstår på baggrund af vores liv og vores interesser, og at vi vil udvikle nye drømme i takt med at vi lever. En drøm kan sagtens være en drøm, selvom den ikke er livslang og har eksisteret siden vi var helt små. Min drøm om at blive forfatter, var en drøm der opstod, da jeg var teenager, men ikke en drøm, der har været ligeså stærk ,som den er nu, men det gør den ikke mindre vigtig for mig.

Men hvad gør man, når man er fyldt med drømme, men ikke ved hvordan man tager det første skridt? Jeg har ikke svaret til 1 million kroner, men jeg har et godt råd – Tal om det! Undersøg mulighederne, uden at tage en beslutning. Vær’ åben! Som coach er det oplagt, at jeg anbefaler at tale med en som mig, men det gør jeg udelukkende ud fra min viden omkring hvor stor en hjælp det kan være, at tale med en der kan stille ukritiske og nysgerrige spørgsmål og hjælpe med de forhindringer, der evt. eksisterer.

En anden mulighed er selvhjælpsbøger, og den verden er jeg ikke meget bekendt i, men kan klart anbefale Sofia Manning og Mie Kaae’s nye “Hvad vil du virkelig?” Den har jeg ihvertfald selv stor glæde af at læse. (se indlæg her)

Jeg håber, at alle der går med drømme, finder modet til at forfølge dem. Og selvom man ikke nødvendigvis altid når målet, så er selve processen, ja selv det at tage det første skridt, utrolig berigende. Hvem ved, det kunne være basis for en ny drøm. 🙂 Og ja, det kan føles som at bevæge sig ud på tynd is, når man prioritere sin drøm, og evt. skal fravælge andre ting, men som Dalai Lama siger:

Husk på at stor kærlighed

og store bedrifter

kræver store risici.

One thought on “De mange drømme…

  1. Pingback: Min første novelleudgivelse | nenaskov

Skriv et svar

