På puslebordet – Rim

Legede med rim idag, hvilket endte i et sødt lille børnerim. Tænkte jeg lige ville dele 🙂   (Undskylder at teksten ikke har strofer, men wordpress bliver ved med at slette mine mellemrum. I skal tænke jer til et skift efter hver 4. linje.)

download

På puslebordet

Nede i min kolde kælder

laves ingen frikadeller

Der blir’ lavet rim og ramser

fyldt med dyr og bløde bamser

Jeg kaster højt min ynglings sut

mens mor hun slår en ordentlig prut

Min far han leer så skægget hopper

er det måske fyldt op med lopper

Ned at ligge på min pind

i lampens blænd jeg kigger ind

Vaske mund og sure tæer

jeg kan jo næsten ik’ lade vær’

At tisse op i loftet mod

pas på siger mor, og flytter hovedet

En natdragt på med doktormand

nu skal jeg snart til drømmeland

Skriv et svar

