Fyldepennen.dk

1477539_781340581893020_1040999427_aI min frokostpause, faldt jeg i snak med en kollega, der underviser i et valgfag indenfor skrivning og fortælling, og hun anbefalede hjemmesiden fyldepennen.dk. Det er en hjemmeside, hvor alle kan udgive deres værker, og give hinanden kommentar og feedback. Man kan tilogmed få udgivet sine værker som e-bøger, hvilket jo er en fantastisk mulighed.

Efter at have truffet min afgørelse om at dele mine ting herinde (læs mere her), er jeg også klar til at dele med andre i samme situation, som forhåbentlig kan være hjælpsomme med gode ideer, råd og konstruktiv kritik.

Jeg er startet med to digte, og har fået rigtige gode kommentar. De skal selvfølgelig også herind, så her er to eksempler på mit forskuede sind (som min mand ville sige).

Mikado

Begge hænder er fulde, men jeg prøver lige…
Jeg taber æsken
Alle brikkerne ligger spredt ud på gulvet
Røde striber, blå striber, sorte og hvide striber, over det hele
Jeg begynder at samle dem op en af gangen
Overvejer om det er nemmere at skubbe et par under sofaen
Nogen ville måske forsøge med en håndfuld af gangen
Jeg prøver, en stikker mig under neglen
Det bløder ikke, med gør meget ondt
Helt inde under huden
Jeg går tilbage til en af gangen
Et skridt af gangen

I min lomme

Jeg har hele verden i min lomme
Jeg har det godt med at den ligge der
Så har jeg kontrol
Den er tung og kan være ret ubehagelig at have i lommen
Men så har jeg kontrol
Jeg frygter, at min lomme en dag ikke er stor nok
Så har jeg pludselig mistet kontrollen

Skriv et svar

