Festbord på budget

I december var vi værter for 2 x fødselsdag, juleaften og nytårsaften – hvilket blev en udfordring på SU budgettet. Jeg synes dog, vi kom pænt omkring det, især fordi at jeg accepterede, at pynten i år måtte være genbrug med små tilføjelser. I alt brugte vi 160 kr på pynt til alle 4 fester. Her er resultatet med billeder. (Den ene fødselsdag er ikke afbilledet, men var kun af ting jeg havde i forvejen, så en udgift på 0kr)

IMG_9074

Fødselsdagsbordet var pyntet med festlige farver. Dugen, som er fra min egen barndom, er et lagen med figurer malet på. Savietterne er købt i Bilka til 20kr, ballonerne er også fra Bilka til 20kr, og ellers har vi brugt farverig slik og clementiner til at pynte midt på bordet. Jeg lavede

Så omkring 40kr for pynt, også slik og clementiner til omkring 60kr. Slikket havde vi købt, selvom det ikke havde været bordpynt, så det tæller egentlig med i madbudgettet.

Julebordet var dækket med en almindelig hvid dug, røde/hvide savietter fra Rema1000 til 20kr, en lille julefigur ved hver tallerken og små stjerner og juletræer til at give det sidste touch.

IMG_9172

Både julefigurer og konfettien lå i forvejen i min julekasse, så i alt kun 20kr for julebordet.

Er man god til ikke at ødelægge dem, så kan de små stjerner og juletræer også sagtens genbruges. Hvis man altså gider pille dem allesammen op igen 🙂

20140104-210645.jpg

Nytårsbordet var dækket med min mors dug, samt lys, savietter, serpentiner og knallerter fra Rema1000. I julekassen fandt jeg et par bordbomber som stadig kunne bruges, så de kom også på.

Nytårsbordet var det dyreste i flokken. Mest fordi at vi både måtte købe lys, savietter, knallerter og serpentiner, til en sum af 100kr. Dog er der lidt tilbage til næste år af det hele, så kan det genbruges til

den tid, så sparer vi lidt til den tid.

4 thoughts on “Festbord på budget

  1. Hi hi den dug har min mor også, og den er bare så fin, når nu jeg selv skal sige det (jeg har givet hende den) 😉 godt gået, at l kunne holde det så billigt og alligevel så fint 🙂

    Mvh
    Tarkoflen aka Betina

    • Jeg har også lånt den et par gange nu. Den er super festligt til nytårsaften og kræver ikke meget pynt for at det hele er meget festligt 🙂

      Tak – det slet ikke så svært hvis man bare lige tænker sig om. Og selvfølgelig accepterer at der kun er x antal kroner og ikke mere!

  2. Nej den er meget festlig i sig selv, og selvom min mors i hvert fald er 5 år gammel hvis ikke mere, så er den stadig bare rigtig fin og tidløs 🙂

Skriv et svar

