Hvor skal vi købe ind?

Ca. 1 km væk ligger “vores” Rema1000 butik. Vi handler altid her, hvis det er muligt. Både for at undgå de unødige fristelser i butikker med større udvalg af varer, fordi priserne er gode og fordi at vi ved hvor alt er.

I fredags, på vejen hjem fra arbejde, overvejede jeg at stoppe i en Rema1000 butik i den anden ende af byen, men kunne slet ikke overskue, at skulle vandre småforvirret rundt for at finde alt på indkøbssedlen. Og det er jo egentlig lidt skørt, at man kan miste overblikket i en butik, af samme slags som den man plejer at handle i, for typisk er de indrettet efter samme koncept. Men alligevel er der nogle hylder der er anderledes, nogle produkter der er i en anden ende af butikken eller bare en køledesk der står i forlængelse af noget andet end hvad man er vant til, og det er nok til at jeg giver op. Jeg ved godt at det er småting, men hele ideen med at spare, fungerer i min verden kun hvis jeg kan komme ind, finde mine varer og komme ud på kort tid, og ikke skal bruge tid til at gå rundt og lede, eller risikerer at komme i kontakt med de “ekstra” varer der altid lige står på tilbud og frister.

Og så tror jeg måske også bare at vi har en af bedste Rema1000 butikker – Nej det er ikke en reklame, men jeg har bare opdaget hvor vigtigt det er at jeg netop kan komme ind og ud uden for meget halløj, for at kunne holde fingrene fra ekstra indkøb. 🙂

Skriv et svar

