Det kan betale sig at vente lidt…

Så er det vist ved at være på tide at gøre status for mit “køb julegaverne tideligt i år” – projekt. Og jeg kan ligeså godt indrømme, at det ikke går helt så godt som håbet. Jeg har fået købt 2 ud af 7.

Men hvorfor er det ikke gået godt?

En grund er at jeg stadig mangler et par ønskeseddeler. Hvilket jeg jo godt ved ikke nødvendigvis er en forhindring, for en ønskeseddel er ikke en bestillingsliste, men jeg synes nu det er hyggeligt at give folk noget, de virkelig bare ønsker sig. En anden grund er min ubeslutsomhed. Jeg kan stå længe i butikkerne, og være  i tvivl om hvad jeg skal købe. Så man kan ikke sige, at jeg ikke har gjort et forsøg – rent faktisk har jeg været afsted 2 gange for at købe julegaver, men er kommet hjem uden hver gang. Og så kan man jo mene at jeg burde tage mig lidt sammen. For det at være skarp, fange tilbud og få julegaverne i hus, er en kunst der kræver beslutsomhed og drive. Og åbenbart ikke egenskaber jeg besidder….. 🙂

Men så i fredags, da jeg købte gave nr. 2, viste det sig dog, at min venten gav pote. Butikken starter først udsalget nu her, og derfor ville jeg være blevet forbigået af en spare mulighed, hvis jeg havde været tideligere ude. Det er da ganske udemærket!

Så jeg har ikke fejlet forgæves, og jeg har sat mig et nyt mål. Jeg skal have købt alle mine julegaver inden den 24 december! 🙂

Skriv et svar

