Undgå fristelserne – Part II

En ting er at sige “nej tak” til tilbudsaviser og nyhedsmails, men anden ting er at gå uden om fristelserne. Nemlig at gå uden om fysiske butikker.

Ofte når jeg henter knægten tideligt, er det fristende at gå et smut ned i byen, bare for at kigge! Yeah right… det er godt nok sjældent, at jeg ikke kommer hjem med et eller andet. Det behøver ikke at være store beløb jeg bruger, men der bliver altid købt et eller andet. Jeg bruger den undskyldning, at Alexander elsker at være afsted, fordi han kan sidde og kigge på alle menneskerne og hvad der sker omkring ham. Måske jeg bare skulle gå en tur i skoven – der kan jeg ikke bruge nogle penge, og han vil stadig have masser at kigge på! 😉

En anden ting er at undgå de store varehuse, når jeg skal handle. En tur i bilka eller føtex er umulig hvis mit mål er KUN at købe de ting der står på indkøbssedlen. Der ryger altid en ekstra ting eller to i kurven… Jeg lider nemlig af, “det kan jeg bare ikke leve uden” syndromet.

Nej, en tur i “kedelige” Rema1000 er det sundeste for min økonomi. Her er jeg god til at begrænse mit shoppegen, og så er jeg vild med at deres tilbud er på den enkelte vare, og at jeg ikke er tvunget til at købe 25 poser pomfritter for at få rabatten. 😉

Skriv et svar

