Julegaver – NU?

Juletræ1Nu er det snart jul, og det er ikke altid den nemmeste tid at være i sparehumør, så i år skal jeg tænke lidt anderledes, end jeg ellers har gjort. Eller ihvertfald end jeg har gjort de sidste mange år med fuldsarbejde. I min søgen på en måde hvorpå man kommer igennem julen uden at sprænge budgettet, har jeg stødt på mange veninder, der allerede nu er igang med at købe alle deres julegaver. Nogle har endda være igang et stykke tid.

Også er det jeg ikke kan lade hver med at få en følelse af at julen mister lidt. For det har altid været en del af det at jule, at købe julegaver. Gå rundt i skær af julelys og ind i butikkerne hvor de spiller julemusik og det hele bare emmer af jul. Umiddelbart er jeg bange for, at det at købe julegaver, bliver en tjans istedet for en glæde, men jeg er altid frisk på at prøve noget nyt. Så i år hopper jeg med på vognen. Og ja, jeg ved godt at jeg slet ikke er tideligt ude, for vi er allerede i november, og jeg skal først til at indsamle alle ønskerne, men JEG føler at jeg er tideligt på den, så det er godt nok for mig. 🙂

Men hvad kan man spare ved at være tideligt på den? Indtil videre har jeg opdaget at man kan spare mange penge på legetøj. Både Bilka og TOYS”R”US har haft dage med store besparelser og hver uge tikker nye udsalgskataloger ind med gode tilbud. Jeg tror helt sikkert også, at man kan finde gode tilbud i december, men jeg måske man så har en tendens til ikke at have tiden til at gå efter tilbuddene, da det jo kræver lidt ekstra at tjekke alle butikkerne ud inden man køber.

I den sidste ende bliver det nok ikke den store besparelse for mig – for jeg ELSKER at give gaver. Og min logik siger at hvis jeg finder noget billigere end ellers, så er der jo penge til en ekstra ting. Men måske man kan finde nogle af de lidt dyre ting som folk ønsker sig, og stadig holde gavebudget.

Så mit mål i år er at holde gavebudget og prøve det af med at være i god tid. Er spændt på at se hvordan det går 🙂

Skriv et svar

