Urtehave i vindueskarmen

Da vi købte vores hus for 3,5 år siden – havde jeg store drømme om drivhus, urtehave og

20131023-123632.jpg

højbede. Jeg måtte dog hurtigt indse at lysten ikke var stærkere end arbejdsbyrden, og når jeg kigger ud af vinduet idag, er drivhuset givet væk, og haven er lavet til en stor græsplæne. De gamle – desværre ikke raske – æbletræer er væk og der er generelt ikke meget bonderøven over mig.

En ting har jeg dog opdaget. Jeg kan være en vindueskarm gartner. Jeg kan nemlig gro krydderurter i potter i min vindueskarm, og ganske flotte krydderurter endda. Lige pt. har vi en stor flot basilikum stående som kan bruges til alle vores pastaretter og til at lave lækre bruschetta med. Så ja, økonomisk kunne det have været fedt med grønne fingre. Men når det nu ikke er en mulighed, så er det godt der stadig er en grøn lillefinger. 🙂

Skriv et svar

