Ikke mere barsel….

Det er idag for alvor gået op for mig at jeg officielt er studerende. Studerende på SU og en meget begrænset sum penge hver måned. 

De sidste par måneder har jeg som lærervikar kunne sige ja og nej hvor jeg lystede, da jeg altid havde min barselsdagpenge i baghånden, men nu er det for alvor tiden til at sige ja tak, og gå på tilbudsjagt.

Mit første skridt er madplaner. Ikke bare madplaner fordi det er nemmere når man som familie skal få tiden til at gå op, men madplaner som et led i en målrettet jagt mod et lavere madforbrug.

Næste skridt er kummefryseren – at få styr på alt det vi har på frost og få det brugt. Fremover vil jeg prøve at lave en oversigt over hvad vi har i fryseren og krydse ud/ skrive på, når der bruges eller lægges i.

Så overblik og fokus på mindre madspild er de første skridt på min vej til at spare penge.

Skriv et svar

